ПИТАЊА ЗА 1. КОЛОКВИЈУМ ИЗ ПРЕДМЕТА ЕКОНОМИКА ТУРИЗМА И УГОСТИТЕЉСТВА
- Дефинишите туризам.
- Дефинишите и објасните ко су корисници туристичких услуга.
- Наведите и објасните друштвене утицаје туризма.
- Наведите и објасните економске утицаје туризма.
- Објасните еколошке утицаје туризма.
- Објасните историјски развој туризма.
- Дефинишите туристичко тржиште.
- Наведите елементе које укључује систем туризма.
- Који су основни елементи тржишта?
- Шта утиче на туристичку потрошњу?
- Дефинишите туристичку тражњу.
- Шта подразумевамо под еластичношћу туристичке тражње? Објасните.
- Објасните сезоналност туристичке тражње.
- Који фактори утичу на понашање потрошача у туризму.
- Објасните карактеристике туристичке понуде.
- Дефинишите маркетинг у туризму.
- Наведите елементе маркетинг миx-а. (према Ј. МцЦартy-ју и према Батесон Ј., Хоффман К.Д.,)
- Објасните стратегију диференцирања туристичког производа.
- Шта је сегментација туристичког тржишта?
- Који су критерији за сегментацију туристичког тржишта?
- Како се одвија процес истраживања туристичког тржишта?
- Које су методе И врсте истраживања туристичког тржишта?
- Како би сте дефинисали туристичку дестинацију?
- Која је уобичајена је подела природних туристичких ресурса?
- Које су особине саобраћаја значајне?
- У чему је значај железнице за развој туризма?
- Каква је улога и значај друмског саобраћаја за развој туризма?
- Каква је улога и значај воденог саобраћаја за развој туризма?
- Каква је улога и значај авио саобраћаја за развој туризма?
- Који је, данас, најзаступљенији вид саобраћаја?
ПИТАЊА ЗА 2. КОЛОКВИЈУМ ИЗ ПРЕДМЕТА ЕКОНОМИКА ТУРИЗМА И УГОСТИТЕЉСТВА
- Објасните улогу туристичких агенција у повезивању понуде и тражње на туристичком тржишту.
- Наведите основне предуслове који су утицали на настанак првих туристичких агенција
- Када настају организатори путовања и која је њихова основна делатност?
- Објасните посредничку улогу туристичких агенција.
- Наведите четири основне улоге туристичких агенција и организатора путовања на тржишту.
- Објасните улогу агенција у промотивним и посебно пропагандним активностима.
- Објасните улогу агенција као посредника на туристичком тржишту.
- У чему се састоји организаторска улога туроператора на тржишту?
- Објасните основну разлику између туристичких агенција – посредника и организатора путовања.
- Наведите послове које туристичке агенције и организатори путовања обављају на туристичком тржишту.
- Дефинишите појам хотелијерства и угоститељства.
- Наведете врсте угоститељских објеката.
- Према критерију локацији какви хотелски објекти постоје?
- Према критерију нивоа услуге какви хотелски објекти постоје?
- Према критерију тржиште и улога какви хотелски објекти постоје?
- Дефинишите ресторатерство и Које врсте ресторана знате?
- Који су циљеви туристичке политике?
- Који државни органи спроводе туристичку политику?
- Која је надлежност државних органа за област туризма?
- Које су најважније међународне туристичке организације.
- Осим надлежног Министарства које организације су још надлежне за послове туризма?
- Који су најзначајнији туристички производи Републике Србије?
- Наведите најзначајније туристичке дестинације у Републици Србији.
- За које пројекте министарство финансира до 50% а за које 100%?
- Који су критерији за доделу субвенција туристичким организацијама И организаторима путовања?
- У чему је значај ваучера за одмор у Србији?
- Шта је одрживи туризам И шта промовише одрживи развој туризма?
- Шта је криза И наведите врсте криза којима туризам може бити изложен?
- Објасните улогу ИТ у пословању хотела.
- Наведите како су ИТ утицале на пословање туристичких агенција и организатора путовања.