На основу Правилника о стандардима за самовредновање и оцењивање квалитета високошколских установа („Службени гласник РС“ број 106/06) и члана 152. Статута Високе пољопривредне школе струковних студија у Шапцу, Управни одбор Школе, на седници одржаној 11.11.2010. године, доноси следећу
СТРАТЕГИЈУ ОБЕЗБЕЂЕЊА КВАЛИТЕТА
ВИСОКЕ ПОЉОПРИВРЕДНЕ ШКОЛЕ
СТРУКОВНИХ СТУДИЈА У ШАПЦУ
I Увод
Усвајањем Стратегије обезбеђења квалитета, Висока пољопривредна школа струковних студија у Шапцу, се трајно декларише као образовна установа која ће перманентно тежити највећем квалитету свих својих активности и делатности. Квалитет као modus vivendi представља најважнији стратешки задатак и циљ. Стратегија обезбеђења квалитета је основни стратешки развојни документ Школе, трајног карактера, који ће се периодично преиспитивати од стране стручних органа Школе и мењати у складу са потребама образовања и променама прилика у свету.
II Сврха
Стратегијом обезбеђења квалитета Школа се опредељује за непрекидно унапређење квалитета студијских програма, наставног процеса, стручног рада наставника и сарадника, студената, уџбеника, литературе, библиотечких и информатичких ресурса, управљања школом, простора и опреме, финансирања, ненаставних активности, услова рада. Усвајањем Стратегије обезбеђења квалитета Школа поставља достизање највиших академских и струковних стандарда и највећих вештина и способности студената и наставника за свој приоритет. Стратегија обезбеђења квалитета представља чврсту интегрисаност мисије, циљева и вредности Школе, извештаја о самовредновању и најбољих решења из окружења на пољу квалитета.
Мисија Школе
ВПШСС у Шапцу је државна образовна институција чија се мисија рефлектује кроз њен Статут, заснован на Закону о високом образовању, а сагледана је кроз наставно-образовни рад, са снажном оријентацијом ка сарадњи са локалном самоуправом. Такође ће поспешивати и регионалну и еврорегионалну сарадњу са сродним институцијама.
Мисија Школе је и у изради структуре и садржаја студијских програма у складу са Болоњским процесом, њихово непрекидно осавремењавање и упоредивост са курикулумима иностраних високошколских установа.
Мисија Школе се састоји и у непрекидном и систематском раду на унапређењу свих области обезбеђења квалитета рада (студијски програми, настава, вредновање студената, уџбеници и литература, ресурси, ненаставна подршка, процес управљања), подизање ефикасности у образовном процесу, повезивању образовне и стручне делатности, изградњи и унапређење унутрашње организације.
У циљу остварења своје мисије Школа одржава висок ниво и флексибилност основних струковних и специјалистичких студија по међународним стандардима, које ће пратити европске трендове и иницијативе, узимајући у обзир потребе друштва за кадровима одређених профила.
Визија Школе
Школа ће као специјализована високошколска установа струковних студија настојати да својим образовним активностима, програмима и концепцијом буде препознатљива на регионалном и међународном плану као стручна и високообразовна институција. У циљу остварења ове визије Школа ће:
– неговати култ знања,
– пробудити у студентима трајну љубав за учењем и усавршавањем,
– подржавати испитивачки дух студената, наставника и сарадника,
– афирмисати отвореност и разноликост,
– доћи до таквих открића која ће унапредити квалитет живота.
III Циљеви
Циљеви израде стратегије обезбеђења квалитета леже у намери Школе да створи јасан и динамичан оквир за све радње које се предузимају у циљу:
– квалитетног школовања стручњака из области пољопривредне производње;
– примене техничко-технолошких, информационих достигнућа у практичном раду са студентима;
– увођења системског приступа свременој пољопривредној производњи
– преноса знања и искустава студентима ван школских кабинета и слушаоница -извођење стручне праксе;
– усаглашености са најновијим научним сазнањима;
– посвећености стандардима знања;
– остварења високог квалитета процеса студија на нивоу европских високо образовних институција;
– константног унапређења наставног и ваннаставног процеса;
– опремања студената вештинама и стручностима да ефикасно интегришу своју личност и своје знање у друштвену стварност;
– подстицања и помагања младих сарадника у даљем усавршавању у земљи и иностранству;
– сталном развијању конкретног и узајамно корисног односа са студентима, потенцијалним студентима, широм јавношћу, државним органима, међународним институцијама и другим образовним установама;
– достизања највишег нивоа квалитета ресурса у наставној делатности;
– перманентног давања доприноса науци, струци, средини, земљи;
– стицања препознатљивости по особености извођења образовног процеса и квалитету знања, квалификација и диплома завршених студената.